Kvällen!!!! Lite om Framtiden. . .

Klockan är nio och jag bara läääängtar till sängen. .  ska snart knyta mig tror jag. . känns som det verkligen vore aktuellt. . .kommer i ordning inför morgon dagen inte för det händer nåt men inte så bra att sova bort hela dagen. .  blir lätt så första dygnet efter natt. . 


tänkte skriva lite vad som gäller för mig efter operationen, för er som vill dvs. . =) blev visst lite mer om innan med!!!

Före operationen lever man enligt KSS "regler" på flytande kost 3 veckor innan.

Man har flera alternativ att välja mellan:

Modifast 4 påsar om dagen

Naturdiet: 5 -7 påsar om dagen

Nutrellette: 5 -7 påsar om dagen

Allevo: 5 -7 påsar om dagen


Med modifasten så blir det 800 kalorier/dag
med de övriga blir det mellan 550-770 kalorier/ dag

De färdiga shakerna så ligger de på 180 kalorier, iallafall naturdiets men de är som sagt inte fullvärdiga i mineraler och vitaminer

Jag tycker bäst om Allevo, dricker nästan bara banan/hallon och jordgubb/blåbär.

(allevo.nu)

Operationen kommer innebära att man endast kan äta små mängder mat, dvs 1-2 dl kan man få i sig per måltid. . Detta gör att man får ett minskat energi intag och då kommer viktnedgång. Dock är det ju viktigt med att komma igång med träningen med. . Allt hänger inte bara på maten. .

Man ska äta minst 6 måltider/dygn. .  för att se till att blodsockret håller en jämn nivå. .
Viktig äta långsamt och tugga noga.

Mat man ska finfördela extra noga är:

Helt kött
Färskt mjukt bröd
Citrusfrukter
Sparris och rabarber
råa grönsaker
Färsk frukt
Nötter

Man ska dricka emellan måltiderna, för vätska mättar också, ska dricka ca 1.5 l/dag


Sockerrika livsmedel ger oftas besvär med dumping - illamående, yrsel, svettingar matthet och hjärtklappning, dumping kan även komma om man äter för fort.



Efter operationen är gjord så har man vissa restrektioner då med:

Flytande mat ca 1 vecka
Mixad mat ca 3 veckor
Vanlig mat "resten av livet"



Måltidsordning för flytande mat:

Frukost:
1dl lättmjölk, lättfil, lättyoghurt eller välling

Mellanmål
1 dl jucie, proviva eller pulverdiet

Lunch
1 dl varm soppa t.ex silad pulversoppa eller mixad silad hemlagad soppa eller färdig slät soppa

Mellanmål
1dl jucie, proviva eller pulverdiet

Middag
se lunch

Mellanmål
1dl lättmjölk, lättfil, lättyoghurt eller välling

Dricka långsamt ca 1 msk om gågnen



nu orkar jag inte mer idag resten kommer så småningom!!!


Kramar


Kommentarer
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Klart vi fixar detta tjejen! :) du är super duktig! Snart e de din tur! :D Kramar i massor

2010-09-21 @ 21:57:36
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag kommer nog också att börja köra flytande och enligt ditt schema som du har här ;)

Vill tappa lite till av gravid kilona i samband med träning (ett bra försök till att krympa magsäcken utan operation)



Du kommer fixa detta galant vännen. Hejja hejja! Kram

2010-09-22 @ 13:39:46
URL: http://familjenlinder.nu
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Ja dagarna springer iväg verkligen! helt sjukt! :) hur mår du idag? kramar

2010-09-22 @ 19:54:51
URL: http://forvandling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0