Dags att erkänna vad som är på gång. . .

tror inte det är så många som läser min blogg men är det så. .  vad katten. .  skriver i gåtor hela tiden och känner att det är dags att säga vad som är på gång men först vill jag skriva lite mer så ni kanske förstår mina tankar och funderingar på allt.....

Det börja redan när jag var liten. .  vet att mamma och pappa tog med mig till dietisten redan när jag var liten som sagt. .

under skolåren gjorde man inte särskilt mycket åt det hela. .  inte jag heller för den delen. .  för vet att det är mitt fel. . skylller ingen annan heller. . det är MITT fel och ingen annans. .  jag lät det bli så här . . men nej nu svarar jag ut. .  den biten tar vi senare.

vet att jag tog mig till dietisten i skara igen när jag gick, högstadiet, gymnasiet??!! någongång där iallafall fick även frågan om jag ville gå med i VV slutet av gymnasietiden men det slog slint i skallen och ett blank nej då. . 

vet även att jag prata med en dansk läkare på vct när jag gjorde mitt laktostest under 2005 med men han svara mig inte. .  så det rann liksom oxå ut i sanden.. .

när skolan slutade och man flyttade hemifrån, kunde äta både de man ville och göra exakt som man vill så balla de väl ur ännu mer. .

En mörk kväll i oktober, om jag minns rätt så kom ett samtal från min "moster" (hon är gift med min morbror) och frågan om att följa med till viktväktarna kom på tal, tog mig lugnt och sansat hela helgen och funderade på hur och om jag skulle gå med. .och det gjorde jag. . berättade för de närmsta vännerna och kämpade på. .  tro mig det funkade faktist och gick där till hösten - vintern 07/08 då hon slutade som hade hand om det där. . 

det rann lite ur sanden då. .  och små kilona kom smygande tillbaka de jag hade gått ner. .  faktiskt närmare 30 kg. .  när man förlora det här med att någon som kollar en hela tiden då bar de åt pipsvängen. .  eller i ren svenska så jag kan gå ner i vikt men har STORA problem att hålla den. .

tog tag i det igen i slutet av augusti 2008 och började röra på mig mer och gick med i viktväktarna igen. .  den här gången i skara. .  gjorde en tripp till USA med jobbet och allt var inte lika klart som förra gången jag var med. .

mycket berodde på den personen som stod vid invägningen. .  droppen som fick bägaren att rinna över var när hon hån skratta mig rakt upp i ansiktet, för bara några få hekto. .  typ ett toabesök. .  det gjorde ont i mig och jag blev riktigt sårad. . 

under våren 09 började jag i skolan och all fika kom igång. .  istället för riktigt mat blev de lätt en smörgås i kafeterian. . 

augusti 09 tog jag kontakt med en livsstilsmottagning på vct i skara. .  dåligt med tider men en helt okej ssk som skötte det. .  tyvärr funka inte de heller. . mkt pga att det inte fanns några tider. . 

i november 2009 tog jag kontakt med Vct Vilan. .  och fick träffa en kanon läkare. .  som gav mig en remiss att göra en Gastric By Pass operation. . då visste jag inte om jag skulle få göra den men remissen gick iväg till Skövde. . 

men innan jag sökte så tog det mig ett ÅR innan jag våga. .  satt på nätterna mest och sökta information om hur den gick till. .  vad som krävdes utav en och komplikationer. .  ja allt. . 

så i april blev jag kallad på informationsmöte i Skövde, jag och 100 till, de slog ihop för att minska vårdköerna. . och visst de kändes inte speciellt men allt de sa det visst jag. .  jag hade läst på vad det handla om och vad som krävdes av MIG. . 

sommaren kom och det bara låg och vänta. . 

i mitten av juli ringde de och jag fick en tid på kirurgmottagningen på KSS. . den 31/8 kl 09.00
först då var det ett info möte med några mer personer som skulle göra den under samma veckor som jag. . 
sedan träff med kirurg och narkos. .  så allt blev stämplat med stämplen OK!!

Så operationen går av den 29 september, tid det vet jag inte men datumen vet jag. .

så f.o.m. den 8 september alltså förra onsdagen, då jag fick jobba natt började kl 00.00 på natten. .  går på flytande. .  alltså soppor. . 

inte alltid de godaste men vad katten en kommer på tips hela tiden. .  och för varje dag som går är jag ett steg närmade första avtrampet.. 



så nu varför jag gör denna??!! Folk tänker säkert att man lite motion och rätt kost går allt. .  joo de gör de säkert..  jag har ju testat men för mig funkade det inte. .  ser inte operationen som en genväg till en bra vikt. .  utan jag ser den som ett hjälpmedel för mig, att lyckas och klara av att jobba framtill jag är 65, skaffa någon som tycker om mig och som det kasnke blir att skaffa barn med i framtiden. .  må bra och slippa alla sjukdomar som övervikt kan innebära. .högt blodtryck har jag ju redan. . 

Jag gör detta för min skull. .  och jag kommer lyckas. .

hoppas ni nu får en ritkigt bra dag..=)


Kramar

Kommentarer
Postat av: becca

jag vet att du kommer att lyckas. Hejja hejja dig!!!! Blir rörd när jag läser :')

2010-09-13 @ 16:49:58
URL: http://www.slasktant.wordpress.com
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan!



Jag hör mig för i bloggvärlden och frågar lite olika bloggare om dom har lust att titta in i min blogg och lämna en åsikt om vad dom tycker. även om ni inte läst bloggen tidigare så kanske ni kan säga vad ni tycker om designen, det jag bloggar om eller så?



Vore kul med lite åsikter, kram :)

2010-09-13 @ 17:04:14
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Livet Nu & Efter Min GASTRIC BYPASS

Hej.

Det var jag som skrev på viktop.se :) Som oxå var i Skövde. Har du msn? Adda mig gärna på [email protected] så akn vi snacka där :) Vore kul att få kontakt :)



kram

2010-09-17 @ 20:09:49
URL: http://forvandling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0