jäkla tand

kna mna lugnt säga. . sitter här med bedövning utan dess like. . fick nämligen en dunderkur idag . . ont så ja vet inte riktigt vad. . eller ja. . det molnar i tanden . .

nu ska vi se. . ringde till tandläkaren i förra veckan för att tråden som jag har bakom tänderna i överkäken hade lossnat i ena hörnet så vad jag än gjorde så rev det upp min tunga. . fick en tid på måndagen som tur var men löste det över helgen med att jag tog en hård karamell och tryckte emot. . så den fastna riktigt bra. . det sa t.o.m. tandläkaren. .  haha sen så blev det en vanlig undersökning med. . och då visa det sig att jag ska dra en visdomstand. . hmm inte alls det roligaste men han sa det att har jag dragit den i underkäken så är överkäken inget alls emot det. .  ja det gick la an. .

men sen visa det sig mer på röntgen bilderna. . att en tand i underkäken var svart inuti. . han visste inte riktigt hundra på vad de kunde vara men han trodde att det var så att nerven "åt" upp tanden från insidan. . en akut tillstån för det kunde gå så långt att tanden lossna p.g.a det. . så fick en tid idag. . så kvart i åtta var jag där. .

så börja han känna lite hur han skulle lägga bedövningen, alltså borra lite. . det kändes kan jag medge så han börja bedöva tanden. . själva tanden då för att slippa ta kinden och tungan. . efter en liten stund så prov borra han igen och det kändes exakt lika mycket som innan. . så då la han mer bedövning och det kändes efter det med. . sedan la en full bedövning så just nu är hela jag bortdomnad i ena sidan. .  det tog inte den heller. . å då testa han det sista med att lägga i tanden igen och det kändes kan jag säga. . det gjorde ont och då sa han att nu borde det ta. . 

men de gjorde det inte de heller. . nu fanns det inte mycket mer att göra än att borra. . han sa att det var bättre att försöka ta så mycket på en gång än att små borra lite hela tiden. . .  faaan säger jag bara vad ont det gjorde . .  det var ju ritkigt nervsmärtor. . det var ibland det värsta jag har vart med om i mitt liv. . såå jäkla ont. . man liksom tänkte att jag står ut meeen kroppen sa nåt annat så när benen började ryka så sa han att nu lägger vi av. .  för den här gången. . 

tårarna rann kan jag säga. .. kanske är en vek jäkel men brukar klara en hel del smärta men detta. .  ojj bara ryser av tanken . . .inte roligt att gå till tandläkaren men det brukar inte vara några bekymmer. .

har vi tur nu som jag innerligt hoppas så ska nerven dö av sig själv och inflamationen försvinner och bedövningen tar nästa vecka. . annars såå. .  ja då vet jag vad som väntar. ..

det som kändes skönt var att tandläkaren verkligen försökte innnan men det gick verkligen inte....han var lika kallsvettig som jag hade ont. . å det kändes bra att han förstod och avbröt i tid. .

nu ska jag hoppas på att jag inte har någon tandvärk på lördag då de är bröllop. . =)

Nepp ska försöka slappa lite. . ska ju jobba ikväll. . .  med alvedon i kroppen..





Kramar

Kommentarer
Postat av: Stumpan

Stackars stackars stackars lilla gumman!! ... ursch, tandläkarn e bland de värsta!... hoppas du klarar av o jobba ikväll iaf utan några smärtor!! Kramizzzz

2010-07-07 @ 12:15:22
URL: http://bmwflickan.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch va jobbigt med tandvärk :(

2010-07-15 @ 08:39:04
URL: http://familjenlinder.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0