Heeejsan!!

Hejsan eller kvällen!!

kasnke man ska skriva. . klockan har ju blitt en del. . =)å Jag är fruktansvärd pigg. .  haha konstigt men sov ganska länge idag. . riktigt skönt faktiskt. . somna i rätt bra tid igår med så. . det är knepigt ibland. .

Sitter just nu å hör Dino ylar. . har tyvärr ingen nyckel ikväll och vet att matte å husse är ute. . såå ja vi får se när de kommer hem... haha.. stackarn vara helt själver. . han kanske somnar snart. . ;)

Nu har jag haft praktik de senaste två kvällarna. . bägge dagarna mellan 15-21.30 fast har fått gå lite tidigare. . igår mådde ja inge vidare... kvinnobekymmer och huvudvärk men kämpa på bra. . =) Var lite mer att göra då. . fick se bl.a. en tappning av lunga. . patienten hade över 3 l vätska i ena lungan. . stackare. . men det gick bra efter ett tag...  sedan en stroke pat. med både propp och blödning och ett falltrauma och en till som har legat där ett tag i respirator. . så det var en del. . intressant ..=)

Ikväll har de vart ganska lite att göra. . kom två till post op. . akuta operationer som sker under helgen. . men de gick snabbt upp till avd. . sedan fick jag se när de gick in och tappa en buk. . med hjälp av ultraljud. .  också himla intressant. . får se å göra det jag kan. . helt nöjjd. .

Nu väntar jag på att grannen ska komma hem. . skulle tjöta lite ikväll!!

Annars är det rätt lugnt. . ledig imorrn så då kan det bli en tur till mor & far. . å matte plugg.. det måste göras..
sedan går jag på praktiken igen. . kommer vara på post op större delen av nästa vecka. .

ha de nu riktigt gött

kramar

Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0