Kvällen!!! Lite tankar och funderingar!!

Hejsan på er!!!

Hoppas allt är bra med er..=) Själv mår jag alldeles utmärkt om jag får skriva så. .  har ätit mosat mat idag.. å det har funkat kanon. . 

har ett mellis kvar ikväll så det är väl dags om en liten stund. .  blir lite yoghurt och knäckebröd. .  Mmm TUGGA!!!

Tror inte riktigt folk förstår hur det känns att bara dricka, äta flytande i 4 veckor. .  lovar en kan bli idiot för mindre. .  det är kämpigt. .  särskilt flytperioden innan. . när man dricker nästan samma dag ut och dag in. .  men en får hitta sina små knep för att få det att funka.. och den delen klarade jag faktiskt. .

när jag skildes från mamma och pappa på sjukhuset  på operationsdagen så fick jag ett paket, som jag inte fick öppna förrän dagen efter. .

i detta paket var en bok:



På första sidan stod det:

2010-09-29

Idag börjar en omstart i ditt liv Johanna. I denna bok kan du skriva ner allt jobbigt, roligt, alla förändringar. Dina tankar, hur du gjorde, dina känslor omgivnings reaktioner. Ja allt. För detta är den nya dagen i resten av ditt liv
Många kramar
Mamma och Pappa

i denna bok skriver jag lite varje kväll, hur dagen har funkat och om det har varit jobbigt. . Detta är min bok och ingen kommer få läsa. . förrän jag känner att det är dags.. minnet är bra men kort och därför är det skönt att skriva om dagen just nu. .


Tänkte visa min första LUNCH tallrik på länge. .



1 potatis, ½ dl köttfärs och ca 0.75 dl sås 5 mini morötter. . 



detta äts på en liten assisent. . en vanlig tallrik är till vänster. .

Vill oxå visa blomman jag fick utav söta gumz i onsdags..=)



TAAAAAAAAAAAAAACK gumman..=)


Har tagit lite kort idag så lägger upp några nu.  .!!

Föresten har ingen bil i helgen, de blev inte klara idag så hoppas på måndag..=)












14 kg är det nu.  .


Kraaaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du e så fin gumman!! .. Alltid vart!=) ..Skönt för dig att få börja tugga igen iaf!=) hihi..KRAM!!

2010-10-09 @ 08:04:29
URL: http://stridhsofia.blogg.se/
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

14 kg, grattis. det är super bra ju :)



Jag mår bara bra, jag börjar komma in i allt. Har lite svårt med maten, hur mycket kan jag äta egentligen?? haha det är super svårt :)

men har inte fått dumping eller något än, så jag måste ju göra rätt :)

2010-10-09 @ 14:11:20
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Oh vad gött att få ÄTA. Som du skrev ang pulverdieten. Man blir lite tokig ibland. Men men har ju BARA 18 dagar kvar !haha. Men sysselsätter jag mig hela tiden så funkar det bra faktiskt. Dock orkar jag inte alls lika mycket som förr och blir väldigt svett så fort jag gör nånting! Jag orkar lix inte jobba längre. Var helt slut efter 30min, svetten rann om mig! Hade du några känningar utav det?



Vad snällt av din mamma o pappa med den boken! :)



Vad gött att få HANDLA och sen få ÄTA det. Haha. kommer med göra en massa matlådor som jag kan ha när man åker bort. Mycket bra att ha! :)



Kram gumman!

2010-10-09 @ 14:12:07
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: Maria

Det syns verkligen i ansiktet Johanna att du minskat! All fortsatt lycka till dig och en kaffe snart hoppas jag :)

2010-10-10 @ 09:57:25
URL: http://familjenlinder.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0