Hemkommen på riktigt!!!

Hejsan på er!!!

Hoppas allt är bra med er..=) Själv känns det faktiskt toppen. . ska inte klaga. .. precis fått i mig yoghurt till frukost. . 

Åkte hem till mig igår. .  fy faaan vad gött det var..=) Inte illa ment, har trivst jättebra ute hos min föräldrar men det är bra skönt att komma hem till sina egna vaner och grejjer. . som mamma sa förut alla har vi vanor och olater och det blir inte riktigt desamma när man inte är hemma hos sig eller att det är mer folk hemma hos en än vanligt. . 

igår åkte jag först med mamma en sväng till stan, till apoteket. .  hon var tvungen att hämta ut lite mediciner och jag köpte mig faktiskt en dosett. . 

nu efter operationen ska man ju äta en del tabletter och när minnet är bra men kort kanske det vore bra att köpa en sådan. .  fast när man jobbar med det man gör så kände man sig vääääldigt gammal. . men det är ett bra redskap till att minnet ska fungera..=)

ska äta:

B12 - Bephan tror jag de hette. .
järntablett
Kalcium & D vitamin stora som as. . .  2 st om dagen
Multivitamin och mineral tabletter. . 

låter inte mkt men för en person som inte käkar mkt piller annars känns det som en del. . 

efter apoteket så åkte vi till min postlåda så jag fick kolla om arbetsgivarintygen hade kommit. .  det hade de inte. .

sedan ville mamma ha mat från Rocco så vi var och hämta det med. .

Då åkte vi hem ..  detta tog inte mer än någon timme men för min del blev det närmare 3 timmar mellan målen och jag fick kanon ont i magen. .  och blev nåt fruktansvärt trött. .  det är nog de jobbigaste att man inte vet hur lång tid emellan måltiderna man ska ha. .  men 3 timmar var nästan för länge. .

På kvällen kom brorsan och hans tjej och hjälpte mig att komma hem. .  vågar inte bära en massa än. .  snart borde det ju vara läkt för idag är det REDAN en vecka sedan operation men lite försiktigt får man vara.. speciellt när det är en massa trappor. .  men men snart fixar man det med. .

idag ska det tvättas och grejjas lite hemma... vet inte om gumz kommer förbi ikväll..=) *hoppas det* saknar mitt lilla hjärta..=)

Sedan ska en prommenad göras med. . 

Hmm nya kort är inte tagna än men ska försöka göra det med idag. . . 



Kramar

Kommentarer
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Härligt för dej o vara hemma nu!



Ja fy detta blir inte lätt, men de blir la en vana sen kanske ;) Att dricka detta! MEn skamm den som ger sig finns ingen genväg som sagt :)



Har frågestund i bloggen nu:) Släng gärna in några frågor. Kan vara om vad som. ALLA har vi någon lite fråga :)

2010-10-06 @ 14:18:58
URL: http://forvandling.blogg.se/
Postat av: JD - Gastric Bypass opererad

det är lite jobbigt med alla piller, jag har inte fått in de i skallen än att ta dom varje dag :P

2010-10-06 @ 15:29:24
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Stumpan

TACK!! själv min favvotös!!=) Gillar dig i massor! .. ne självklart inte!=) .. Nu har du ju fått tillbaka krafterna lite..hihi.. så nu blir du inte av me mig så lätt;P höhö...KRAM!!!

2010-10-06 @ 20:42:25
URL: http://stridhsofia.blogg.se/
Postat av: Erika - Gastric Bypass Operation 27:e Okt.

Pillerna har jag sen innan (sedan 2006).B12 och Folacin iaf. Så har en röd liten dosett sen 4år tillbaka ;)



Ja dy fan. mår inge bra nu :( kram

2010-10-07 @ 19:43:36
URL: http://forvandling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0