Hej svejs!!

NU sitter man här igen. . fasen gör man inte annat..=P haha. .

Haha var i skolan idag. . sjukvård på morgonen och sedan var jag ju på de dära äldrecentrum. .

Där fick vi "testa" på att vara halvsides förlamade eller hur man nu ska skriva, fick prova att klä på sig med bara en arm som funkade, hade tyngder på den andra, finmotorik - ha vantar på sig och lägga stickor, förflyttas från rullstol  med benen ihop bundna eller ja fötterna, fast jag slapp bandet eftersom jag får panik när jag är fast eller någon tar i mina fötter. . sedan fick vi pröva att köra rullstol fast bara en arm som var som den skulle och tyngder på ena foten samt gå med tejpbitar för en del av ögonen och ena armen fast bunden. .
Samt gå i trappor med 4 kg tyngd på ena foten. .

Kan aldrig uppfatta hur det känns att ha ett handikapp men det fick en att tänka till att fasen vad bra de människor är som har det och klarar av vardagen på sitt sätt..... de är helt suveräna... och att man ska vara glad för att man är den man är!! Att man klarar av att ta på sig ordentligt själv utan problem med ena armen eller att man kan gå på bägge sina ben!! Ibland behöver man en aha upplevelse för att inse att man är rätt lyckligt lottad!!

Nu har jag fått mat i magen och kaffe på det, snart dags för en kopp till och diskat upp all disk. . fasen vad det samlar på sig snabbt. . =/ å bara mänsklig diskmaskin som gör nåt åt det..;) haha


ha en riktigt bra dag nu!!!






Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0