Tänkte skriva lite om året som gått!!

Japp sitter här hemma i soffan och fryser. . trött som skam är jag med. . Sovit uruselt i natt. . =/ vette katten vad det var men antagligen så var det för att jag sov dåligt natten tills igår. . det kan ju faktiskt hålla i sig. . men idag blir det en slapp dag hemma. . känns som det vore på sin plats. . kanske små grejjar med lite annat som jag har kvar att göra. . på lite papper och så . .städat är det ju, ja förutom disken som finns. . .

Men nu om året som har gått. . tänkte ta månad för månad...=)

Januari 2009

Ja ni då började skolan, nevös som skam, både inför hur skolan var, vilka som skulle gå i klassen och hur jobbet skulle reagera på en del byten också. . men framför allt hur jag skulle orka med det. .  Det gick ju faktiskt, efter många om och men så se katten att det gick..=) haha jag är fan bäst ibland..=) (Om jag får skryta lite..;) )


(bild från 2009-01-08)

Februari:

Skolan knallade på i sin gilla gång, en del prov och inlämningar och redovisningar, började komma in i det. .

Hade lov vecka 7 och då åkte jag ned med jobbet till Gbg och såg Bosse Parnevik - Gubbröra, ja va lite för ung för detta men det gick ju att se på, skrattade en hel del iallafall...

Bror min fyllde 18 och det var storkalas för honom..=)




Mars:

Jag tror att praktiken började då, om jag kanske minns rätt så började den lite i Februari eller så var det Mars -April. . ja nångång där iallafall... Fick praktik på Viktorias hemvård i Skara, trivdes underbart där... Kanske dock inte utveckla mig så himla mycket men fick en inblick hur hemvården fungerade. . Intressant och trevligt var det allt, de gamla ger så mkt tillbaka om man bara ägnar sig lite mer tid hos dem..=) Där var jag en ängel utan vingar. . sen om det stämmer så ja..;)




April:

Ja då började skolan igen. . full fart som vanligt..=) En hel del jobb med... men då började man vänja sig. . Jobb å skola, jobb å skola....

Påsken inföll visst då med om jag minns rätt vart det ett lugnt påskfirande, jobbade nåt och sedan umgås med lite släkt och vänner. .

Min andra bror Andreas fyllde 17=)



Maj månad

Japp då skolan slutade, fick riktigt bra betyg och var såå nöjd..=) fast det var ju i slutet av Maj...=)

Annars så fyllde mor min 51 år=) och gumman fyllde 25=) haha åkte dit först på kvällen och gratta henne=) sedan drog vi dit nåra kompisar och överraska henne lite..;) haha skojj..=) blev en nattlig prommenad och lite efter förrymda kossor..=P haha


Sedan så gjorde jag å gumman en av våra knasiga trippar förra året..=) fick helt plötsligt bestämt att vi skulle åka till Grebbestad och överraska Mattias... haha vi har ju sagt att vi ska åka dit flera ggr å nu blev det iallafall av..=P haha gumman, vi är bra tokiga vi..=P







Juni

Ja ni, då vart det en del jobb som vanligt nu då. . gött med samma inkomst som innan..=) haha hade ju gått ner i tid hela våren såå..=)

Själv fyllde man 23 och blev ett år äldre..:P haha hade lite folk här hemma då..=) trevligt värre..=)

midsommar firades i Holmestad hos Peter med hela glada gänget. . skapligt tur med vädret iallafall... dock regna det lite om jag minns rätt på dagen iallafall..=P haha

Började en skön 3 veckors semester då med..=) NICE!!!

Just det ja, fick tillbaka på skatten och köpte både tvättmaskin coh en ny sängbotten, ramen fick jag utav morbror och fru..=)

Ja nu blev det ingen ordning på det med ungefär det som hände då..=)

Just det ja en sak till hitta klännigen till bröllopet och blev super nöjd..=)





Nu breakar jag lite här.. återkommer med resterande utav året...=)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0