Opps ett tag sen!!

Man skrev här. . glömmer nästan av det ibland. . men ska försöka bättra mig. . =)

Borde egentligen ligga till sängs redan nu för jag är super, super trött men kan inte komma till ro . .tog precis en dusch med såå då piggna jag till lite. . har ju jätte svårt att komma upp på morrnen så då hinns det inte med..så kan jag nästan somna i duschen å det är ju inte bra det heller..;) haha

Sista dagen imorrn på praktiken. . tiden har gått fort... lite för fort å hade gärna vart kvar där meeen jag är så nöjd ändå. . har vart med om super mkt å jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. . haha... men kan skriva en lite lista på va ja har gjort:

Vart med på:
Jourmottagningen - akuta fall som kommer in, samt en del som bokas in på morgonen, via teleq,
Astmamottagningen - vart med om en utredning på ansträningsastma och en kol pat.
Lab - där prover tas och analyseras
Sjukgymnastik och arbetsterapi
DSK - har mer hand om pat. som återkommer ofta. . ex: omläggning av bensår
MVC
Diabets mot.
Blodtrycksmot.
Livsstilsmot.
Dietist
psykisk ohälsa
Sjukskrivningscoach
Operation av hudförändringar samt liktornar
Fotvård

Ni förstår att jag har vart med om mkt.. å set mkt... fått prova en hel del. . =)

Fått tagit en hel del EKG och känner mig trygg med det. .
blodtryck och puls
suturer - tagit bort stygn. . samt aggraffer. .
Varit med och lagt om bensår. . dock ej kompressionslindning
Tagit venprov. . =)=)=) och lärt mig en teknik om hur jag skall sticka och hur jag ska hålla när jag byter rör. .
Dokumentation. . .
Kapiläraprov. .
Vart med vid op.
Skött sköljarna
En del inne på MVC - cellprov, för och eftervård, (graviditet), p - spruta och försök till att sätta spiral. .
Sett en hel del vaccinationer. .
Vart med vid läkarundersökning
Omläggningar av dvs sår
Sårodlingar

jag kan göra listan lång tyvärr glömmer man en del och blocket ligger på praktiken . .

har som sagt lärt mig otroligt mkt å bara att se det i praktiken det man har läst teoretisk gör att man har fått en del aha upplevelser. .

Annars har livet vart rätt lugn inte hunnit med så mkt mer än jobb och skola. . för har faktiskt jobbat en del under tiden med. .

Nu ska jag ta med en bra bok till sängen och somna gott...

ha en riktigt trevlig kväll nu!!

kramar

Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0