Lite stressigt!!

Är det minsta man behöver ibland. .

Jag skrev senast i hmm tisdags. . när jag tog sprutan. . hade feberfrossa den kvällen. . som skam med. . och jobba ja men det gick ju över som tur va. . .

på onsdagen på praktiken så var jag först på labb. . fick se hur deras rutiner var/är och hur man ska förbereda allt, vad viktigt det är med att ta rätt rör först. . sitter inte iförsig till hundra. . men det skall de ju inte gör heller. . alla har olika rutiner beroende på vart man är så... sedan såå. . hmm... var det rätt lugnt.. har inte vart såå mkt att göra på praktiken eller joo men inte så som jag kan göra... mkt influensafall och sprutor och det får jag inte göra. . har kikat på en hel del och det räcker. . vart med på ett par EKG och bltr och puls. . sen jaa det bara snurrar i skallen. . .

kvällen var rätt lugn om jag minns rätt. . somna på soffan tror jag..=P

På torsdagen vart jag med och satt och lyssna på teleQ när de ringer upp patienter som har ringt in och vill ha hjälp. . nu förstår jag varför det inte är lätt att ge råd på telefon. . vad folk kan berätta. . ja ni det är lite knas .. .

På efm gick jag till labb och fick faktiskt sticka. . hihi för första gången . . *NERVÖS* på en som jobbar på labb. . första gången missa jag men träffa den andra, hon hade rullande vener. . =P sedan trodde jag itne att jag skulle få testa mer men det fick jag faktiskt. . hahahha.... kom in två pat. efter varandra, de sa att du är nog mer nervös än vad vi är så..=P haha jag stack rätt första gången på bägge två..=) såå jag klarade det... men fasen vad jag skakade. . .hahha....

På kvällen ringde gumz och fråga om jag ville komma på kvällsmat..=) TAAAAAAAAAAAAACCCCCCCCCCCCCK gumman. . super trevlig å gott... prata en massa om allt coh inget. . taaaack lovley<3

i fredags var jag med på jouren på morrnen. . sedan gick jag till DSK och var med där på efm. . fick åter se en del läbbiga bensår kan jag väl säga... *uscha mig* både lukta och såg vidrigt ut men det härdar en och nu vet man vad man skall göra för att återgällda det. .

Igår gick jag på jobbet kl 17 och det gått kanon. . såg film igår och sedan gick jag av idag. . kl 13 å skall snart tillbaka för det är sjukdom på jobbet. . förhoppningsvis får jag bort kvällen imorrn, annars blir det lite stressigt. .

men nu har jag vart hemma och ätit och sovit en lite stund. . ska snart klä på mig och sedan åka, skall handla lite frukt innan med. .

imorrn bär det av till praktiken och då kasnke till 17 annars får vi se. . Halvtidsbedömning och läraren kommer. . kan bli intressant...

Kramar

Johanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Taaaaaaaaack själv gumms!!!=) .. hihi.. Du e såå goer=) .. hoppas de går bra på jobbet ikväll.. du e inte dålig du tösa!! ... Kram Kram <3

2009-11-15 @ 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0