Borta bra men hemma bäst!!

hej hej hej!!

Nu har man kommit hem och kan skriva som vanligt... haha... fast har kommit in att skriva utan åäö men men de får bra som det blir nu i början... =P

Hemma är jag iallafall, såå skönt ligger nåt i det där med borta bra men hemma bäst... eller vad man nu säger.. känner att skallen inte alltid är med... hehe.... och jag är trött riktigt trött... sovit nästan 12 timmar i sträck.. men blev väckt imorse eller jag vid 9 av att de skulle komma och göra slutbesiktningen jag var helt säker på att de skulle va imorrn för det VAR ju verkligen den 5 igår men jaja kan ju skylla på jetlagen.. eller vad det nu kallas... haha...

var i Skövde igår kl 19 på kvällen och var hemma hos mid vid 22....

men nu om resan.. ska försöka dra i små sammanhang om vad som har skett...

Onsdagen gick åt att resa och flyga... åkte hemifrån kl 04.30 och var på jobbet runt kvart över fem... taxin kom vid 6 tiden och vid halv 11 var i på arlanda och cheka in i god tid.. skulle vara vid gaten till 12 men de borda inte förrän vid 13 tiden.. vi fick gå på först och kom tillrätta... resan tog iallafall 10 timmar... såå vi landa runt 11 svensk tid men kl var bara 17 amerikansk tid... första landningen skedde i Atlanta och jösses vilken flygplats... stor som s*tan... träffa lite folk som hade en dålig dag... (han som hjälpte till att bara på till flyget till orlando) resan mellan Atlanta och Orlando tog ca en timme... lite mer...

Var på hotellet runt 01 på natten iallafall, åkte med en taxi dit och haha han var charmig, riktigt förtis.. men super trevlig... =)

Hade gjort i ordning lyften och lyft honom när vi insåg att fan den går ju inte under sängen... såå fick "välta han" i sängen... trötta som tusan och så men det gick juu... somna som stockar iallafall...

Torsdagen den 25 sept. såå åt vi en helt fantastisk frukost.. VARJE morgon var det en massa underbart god mat, en massa färsk frukt... mumma och sedan kika vi runt lite och bestämde oss för att åka till Millenia Mall ett stort köpcenter, han ville köpa en kamera såå det var det perfekta stället... hitta tre linnen med.. de fanns tyvärr inte mkt tid att kika på nåt annat, men grymt skoj att se nåt så stort ställe...

kvällen var ganska lugn om jag minns rätt, satt på hotellet en stund....

Fredagen och lördagen var vi på hotellet och sola och bada, slappa helt enkelt, ahde lite strul med laddningen till rullstolen såå.. de fick bli att vara stilla...

Söndagen gick vi till Old Town och kika runt i affärer och kolla runt.. varmt som tusan var det att gå runt men skoj..

Måndagn var på disney World, finns 4 parker i Orlando men vi tog bara 2... Epcot, var inte som vi trodde mer inriktad på världen och framtiden.. hur vi ska bevara naturen och allt... roligt att se men vi va nog lite besvikna...

Tisdagen va en sola slappa dag...

Onsdagen var vi på Magic Kingdom, den riktiga disney world... WOW WOW WOW såg musse, kalle mimmi m.fl.. hehe kasnke låter barnsligt.. men skoj va det iallafall...

Tordagen var det sea world och såg den parken, den bästa enligt mig iallafall... har ju skrivit innan om den såå... =)

Fredagen var lugn igen

lördagen var vi tillbaka i Old Town och gick i shopar, var på flea market en stor byggnad med en liknande marknad inuti.. helt jävla fantasisk.. köpte smink för 20 dollar ca en 140 kr... 8 ögonskuggor, 1 kajal, 1 fondation, 1 rouge och 1 puder... riktigt bra pris.. hitta även t-shirts till familjen... =)

på kvällen kolla vi på en amerikansk crousing... va kasnke inte det roligaste för vi skulle ju upp tidigt på söndagen men nu i efterhand så var det skoj och en stor skilland mot svenska... haha...

hela söndagen och måndagen gick åt att åka hem... åkte 09.25 från hotellet och kom hem som sagt 22 igår....

Har råkat ut för en del trubbel under resans gång men tycker vi har löst det bra... och de tycker han med får vi hoppas..=)

Idag har ja sovit typ hela dagen... orkar fan inget mer...

Ska lägga in lite kort nu såå det får bli en egen blogg...

ha de gött och har saknat er alla under tiden