Julotta, glädje, chock och tårar...

Japp den början fick er att fundera mkt iallafall....

Japp gick upp kl 05.45 idag och kom upp till julotta, det var kanon fint, de har byggt upp en krubba och så sjungs det fina julsånger och även julevangeliet lästes, är inte troende på så sätt men julotta är nåt särskilt.. tycker verkligen nåt särskilt, det har blivit en tradition oxå och sedan bjuds det på julegröt och smörgås..=)

Fick även ge gumman min julklapp och sedan fick jag utav henne.. *tack gumman, precis vad jag behövde*

jag fick,

- en handduk
- Block och pennor =)
- mascara och ansiktskräm

sedan åkte jag hem och då ringde grannen efter ett tag och jag fick komma över på lite glögg, busa med lillkillen oxå..=) han är bara för härlig..=) köpte även två hyllor av dom med..=)

Sedan for jag till skövde och hade en underbar tid...

fick lite julmat och fruktsallad, farmor och farfar pratade hela tiden och lyssnade på oss och ville verkligen höra vad vi hade att säga..=) Ibland såå är det precis som förr i tiden när att vi barn ska sitta stilla och inte göra nåt mer... men idag var det kanon trevligt...

Chocken kom när jag öppnade julklappen, först fick jag ett kuvert med pengar... som juklapp och sedan kom  det ett kuvert till...

den senaste tiden har min bil krånglat en del och har lagt ut en större summa pengar på den, kasnke inte mkt för vissa men för mig har det vart en del:

- 950 x 2 = 1900:- (nya stötdämpare v och h fram)
-                   186:-  bromsbelägg och monteringsats
-                    550:- (Framvagnsinställning)
-                   1500:- (byta av kamaxelsgivaren)                                 (har säkert glömt nåt)
-                ca 500:- ( olja + filter)
-                   2250:- (byte av katalysator)
-                   2100:- (byte av mellanrör och ljuddämpare) 
- 300 x 2 =     600:-(bilbesktning 2:a och 3:e gången) 

Summa:      9096:-

De tyckte att de hade vart lite väl mkt otur (och som grattis för att jag kom in på skolan) fick jag en summa pengar som jag får lägga på vad jag vill=)

Därför kom det glädjetårar, ekonomi är aldrig roligt och ibland är det mörkt och detta kom som ett litet ljus i det hela..=)

Nepp nu ska ja ta å krama kudden..=)

kramar 
Johanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0