Läste en annons....

Japp nu är ja här igen.. sitter och funderar lite, det gör inte saken bättre för min huvudvärk..men jaja de är som det är... =/ samtidigt som pearl habor går på tv:n.... har sett den många gånger men den är bra...

läste en annons ang. övervikt idag...om att folk kan diskrimmineras för att de är överviktiga när det gäller jobbansökningar och ett försäkringsbolag ville kunna ge en tillägsförsäkring ang. magsäcksoperationer... det kan vara bra men det jag tycker är fel är att man blir disk. bara för att man är överviktig.. och om magsäcksoperationer är bra att göra det vet jag inte heller... har både sett positivt och negativt med det...

Kan väl förstå att man kanske inte kan ta alla jobb för det... men det är nog mer än man tror.. är det inte vad man kan (gäller för visa jobb) som gäller... MAN VET SÅ JÄVLA VÄL OM MAN ÄR ÖVERVIKTIG ELLER EJ!!!!!!!!

Ja är inte smal och är definitivt överviktig... ja vet vad ja skall göra åt det men de är inte såå jävla lätt... men de är inte heller såå roligt att känna sig som den feta i gänget... man känner hur visa folk kollar och man kan nästan läsa ibland i folks ansikten när man möter dem att hon borde göra nåt åt det, lata människa... men de är inte lätt... jag hatar min kropp när den ser ut som den gör och jag hatar ibland mig själv för att jag inte gör nåt åt det...

Jag vet om vilka risker ja tar för att jag inte går ner... allt om att hjärtat inte orkar, kolesterol och gud vet vad... jag vet de...

och jag vet också att jag är den enda som kan göra nåt åt det hela...

En annan sak som är jobbigt är när personer som inte kanske har de kilona som en annan har tjatar om att ja är smällfet och måste banta fast de inte behöver det... sånt är skitjobbigt att höra för de kasnke inte behöver det.. fast de själva tycker det de kan ja tro men tjata inte om de som de vore världens undergång iallafall inte i min närhet...

de här med vikten har blitt mer och mer dagensprat om ni förstår vad jag menar... men jag tror också att de personerna som har de kilona man inte skall ha... vet väl om det själva...

nu tycker ni säker ja är dum som skriver om detta men idag vart de mkt tankar... å ja...

ta hand om er...

//johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0